forum.mojacukrzyca.org Strona Główna


 
   
 
Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Lantus i jaka krótkodziałająca?
marcia


Autor tematu
Dołączył: 26 Sie 2003
Posty: 57
Wysłany: 07-05-2007, 09:03   Lantus i jaka krótkodziałająca?

Witam moja 13 letnia córka jest na pompie ,ale jej nie chce i korzystajac ,ze zbliza sie lato chciała na probe przejść na peny.Po przeczytaniu opinii o Lantusie i Levimirze zdecydowlismy sie na lantusa ,gdyz levimir jak wyczytałam dość często sie zdaża ,ze trzeba brać 2 razy .Dziś lekarka stwierdziła ,ze do lantusa nie ma pena ,a pózniej ,ze moze jej przepisac jedynie Levimir ,gdyż do lantusa nie ma żadnej insuliny krótkodziałajacej ,a nie wolno mieszać i nam tego nie przepisze.Ręce mi opadły na levimir sie nie zgodziłam i teraz mysle co robic :-roll

[ Komentarz dodany przez: j.magiera: 17-05-2007, 16:43 ]
Zmiany: poprawa literówki w temacie.
Ostatnio zmieniony przez Juras 17-05-2007, 16:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piotrek_w 



Słodki staż: 1994
Typ cukrzycy: Typ 1
Leczenie: Peny
Insulina: Humalog
Insulina 2: Lantus
Glukometr: Accu-Chek Performa
Pomógł: 9 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Sty 2003
Posty: 1171
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 07-05-2007, 09:53   

Moja pierwsza rada: zmienić lekarkę ponieważ nie wie co mówi
druga: po zmianie poprosić o Humalog lub jakikolwiek inny szybkodziałający analog insuliny.
P.
Lantusa można już kupić w jednorazowych penach, dawkowanie co prawda co 2 jednostki ale jakoś da się przeżyć
_________________
T1 od 1994, zawsze mogło być gorzej ;-)
 
 
marcia


Autor tematu
Dołączył: 26 Sie 2003
Posty: 57
Wysłany: 07-05-2007, 10:38   

Lekarki raczej nie moge córce zmienić ,bo to jedyna na zachodniopomorskie od lat jestesmy skzani na nia.Zadzwoniłam do niej i powiedziała ,ze przepisze Lantusa ,ale w tej chwili jest pielegniarka na zwolnieniu i niewiadomo kiedy wróci wiec nie ma kto dac pena :-roll aż boje sie myslec co by było jakby komus kto jest na penach pen sie zepsuł musiałby czekac miesiac na wymianę :-[ Stwierdziała ,ze noworapid zamieni na humalog choc i tak to bedzie bardzo niedobrze i odbije sie w przyszłosci na zdrowiu naszej córki 8-| wyliczyał 19 jednostek lantusa na dobe,nie wiem czy to nie za dużo.Narazie czekam na powrot pielegniarki ze zwolnienia ,by dostać pena.
 
 
SalonRecreativo 



Słodki staż: 03.01.2005
Typ cukrzycy: Typ 1
Leczenie: Peny
Insulina: Humalog
Insulina 2: Lantus
Glukometr: Optium Xido
Pomógł: 30 razy
Wiek: 28
Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 5261
Skąd: Ochfasolka
Wysłany: 08-05-2007, 09:25   

Jeśli bardzo się chce, to można włożyć Lantusa do HumaPenów. Z Lantusem można korzystać i z Novorapidów i Humalogu, i nie mam pojęcia o co tej babce chodzi. Może, że producent Lantusa nie robi krótkodziałających i nie można mieszać leków od różnych producentów?
No i do Lantusa są te peny jednorazowe, ale moim zdaniem to tragedia. I 19j. się nim nie weźmie.
Co do odbicia na zdrowiu - ja myślałem, że to niebranie leków powoduje powikłania, a nie ich branie :-)
_________________
Miłośnicy glukagonu zaraz pewnie powiedzą, że przydałoby się zrobić jakiś kontrolny zastrzyk... ;(
K@rol
 
 
 
piotrek_w 



Słodki staż: 1994
Typ cukrzycy: Typ 1
Leczenie: Peny
Insulina: Humalog
Insulina 2: Lantus
Glukometr: Accu-Chek Performa
Pomógł: 9 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Sty 2003
Posty: 1171
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 08-05-2007, 10:24   

http://www.sanofi-aventis.com.pl/

to strona producenta Lantusa, może oni wiedzą gdzie można dostać peny etc.

Powodzenia z matołem z tytułem lekarza
_________________
T1 od 1994, zawsze mogło być gorzej ;-)
 
 
gosiammm 
miks;-)



Słodki staż: 11.1998
Typ cukrzycy: Typ 1
Leczenie: Pompa
Insulina: Humalog
Glukometr: Accu-Chek Active
Pompa: Paradigm Veo
Pomogła: 1 raz
Wiek: 31
Dołączyła: 01 Kwi 2006
Posty: 1431
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-05-2007, 15:26   

Jak czytam o tej lekarce to mi się nóż w kieszeni otwiera :-/
Branie humalogu odbije się na zdrowiu Twojej córki :-??? Nierozumiem tego.

marcia napisał/a:
wyliczyał 19 jednostek lantusa na dobe,nie wiem czy to nie za dużo

Moim zdaniem to na pewno będzie za dużo. Ja przy 18 jednostkach nie mogę sobie poradzić i mam niedocukrzenia :-/

marcia napisał/a:
przepisze Lantusa ,ale w tej chwili jest pielegniarka na zwolnieniu i niewiadomo kiedy wróci wiec nie ma kto dac pena

A to wogóle jest jakis absurd :-!!! Pielęgniarka na zwolnieniu i nie ma kto pena wydać :-!!! :-???
_________________

 
 
 
Słony-paluszek 
(Nie)powazny


Słodki staż: 7lat
Typ cukrzycy: Typ 1
Leczenie: Pompa
Insulina: Humalog
Pompa: DANA Diabecare R
Wiek: 31
Dołączył: 23 Gru 2006
Posty: 1311
Skąd: Wolsztyn/Poznań
Wysłany: 08-05-2007, 15:29   

gosiammm napisał/a:
Jak czytam o tej lekarce to mi się nóż w kieszeni otwiera


OT

Gosia, nie zblizam sie do Ciebie 8-| Matko Buzka!!!

[ Dodano: 08-05-2007, 15:32 ]
marcia napisał/a:
zepsuł musiałby czekac miesiac na wymianę


Ja jestem w takiej sytuacji! :-/
Tryby przeskakuja, nigdy nie wiem ile jednostek podaje - przewanie musze "dobawic" po podaniu jescze jakisch 3-4 jednostek :-(

[ Dodano: 08-05-2007, 15:35 ]
Nie mam pena, uzywam tego zchrzanionego - nie oddaje na gwarancje bo bede musial patyczkiem podswac :-P To sa chwile w ktorych naprawde chce sie zyc, prawda??

Pozdrawiam wszystkich co musza podawac insuline w niecywilizowany sposob :-(
 
 
 
takijeden 


Wiek: 68
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 88
Skąd: Kłobuck
Wysłany: 08-05-2007, 16:55   

Ja zrobilem to tak: chodze i do diabetologini i do podstawowej opieki :-) I od każej dostaje recepty w miare potrzeby, także na insuliny. Istotne jest to, że od obydwóch dostałem peny - i do lantusa i do novorapidu. Więc awaria doraźna mi nie straszna :-]
A wracając do problemu lantus + krótkodziałająca - niech lekmedka nie zawraca glowy - pasuje każdy analog. Ja, żeby bylo śmieszniej, ze względu na bardzo nieregularne jedzenie, czesto na miescie, biore na noc lantusa 14 j. rano novomix 30/70 8 j., herezja, wiem :) A do tego w razie potrzeby dostrzykuje novorapid... :-(
 
 
Iwcia5 
mama diabetyka



Słodki staż: 25.06.2003
Typ cukrzycy: Typ 1
Leczenie: Pompa
Insulina: NovoRapid
Glukometr: Contour Link
Pompa: Paradigm 722
Pomogła: 14 razy
Wiek: 55
Dołączyła: 17 Mar 2007
Posty: 4079
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 08-05-2007, 16:57   

ja to bym tę sytuację opisała w jakiejś gazecie,jak to czytam to tak jak bym czytała notatkę z gazety z 19 wieku.Daleko masz do jakiejś kliniki diabetologicznej ?
Przecież ta lekarka jest nieodpowiedzialna ja bym się bała że ona zrobi coś złego mojemu dziecku.
_________________
... :) miłego dnia i dużo uśmiechu życzę.
 
 
 
matimartyna 
Maybe you're right



Słodki staż: 43 lata
Typ cukrzycy: Typ 1
Leczenie: Pompa
Insulina: Humalog
Glukometr: Contour USB
Pompa: Paradigm 722
Pomogła: 121 razy
Wiek: 59
Dołączyła: 20 Lut 2006
Posty: 8496
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-05-2007, 23:18   

marcia napisał/a:
Witam moja 13 letnia córka jest na pompie ,ale jej nie chce i korzystajac ,ze zbliza sie lato chciała na probe przejść na peny.Po przeczytaniu opinii o Lantusie i Levimirze zdecydowlismy sie na lantusa ,gdyz levimir jak wyczytałam dość często sie zdaża ,ze trzeba brać 2 razy .Dziś lekarka stwierdziła ,ze do lantusa nie ma pena ,a pózniej ,ze moze jej przepisac jedynie Levimir ,gdyż do lantusa nie ma żadnej insuliny krótkodziałajacej ,a nie wolno mieszać i nam tego nie przepisze.Ręce mi opadły na levimir sie nie zgodziłam i teraz mysle co robic

Marcia nie wiem gdzie mieszkasz ale na początek zażądaj od lekarki by sprowadziła Ci pen do lantusa, bo nie robi Ci żadnej łaski. Ja mieszkam w Katowicach i nie mam z tym problemu. Fakt, że peny do latusa są różne jednak przy pomocy lekarki mam teraz taki, z którego jestem zadowolona. Jak dalej będziesz mieć kłopoty to po prostu napisz do mnie, na prive wiadomość z adresem, a ja postaram się "wycyganić" pena od mojej lekarki i wyślę go do Ciebie. Dobrze by było również napisać skargę do NFZ na lekarkę Twojej córki. Ja osobiście też wolę peny niż pompę.
I jeszcze jedno do latusa mam insulinę o krótkim działaniu humalog.
Pozdrawiam Słodziutkich, Ania.
_________________
Netykieta

Komentuj.
Nie obrażaj
email: matimartyna@mojacukrzyca.org
 
 
 
marcia


Autor tematu
Dołączył: 26 Sie 2003
Posty: 57
Wysłany: 17-05-2007, 09:15   

Witajcie :-D

Dziekuje Wam bardzo ze wszystkie rady i sugestie.Dalej czekam na pilegniarke podobno w tym tygodniu ma byc.Wczoraj nie mogłam sie dodzwonic do przychodni ,albo zajete ,albo nikt nie odbiera :-[

SalonRecreativo włsnie o to jej chodzi ,ze różnych producentów nie mozna mieszac :-roll

gosiammm powiedziała ,ze po Lantusie bedzie miała powikłania :-roll a jak ja zmiesza sie jeszcze z inna insulina to juz zupełnie bez sensu i robimy jej krzywde 8-|

piotrek_w wielkie dzieki za stronke :-D Jak w tym tyg. sie nie uda bede pisac

Słony-paluszek to jest chore i absurdalne,podobno naleza sie dwa peny w roku :-roll

takijeden istny luksus w tych czasach miec tyle penów ;-) :-lol

Iwona Lubos klinike mam po drugiej stronie przychodzni ,ale co do niej tez nie mam najlepszej opini .Ostatnio prawie rok temu jak byała tam córka moja opinia jeszcze była jako taka ,lae po tamtym razie ...Corka miała wyjśc do domu 2 czerwca ja 1 czerwca wchodze na oddział koło 17 ,a ona zapłakana siedzi w dyzurce pielgniarek miała pozim cukru 380 i lekarka co została na dyzurze zarzadzia podłączenie pmpy infuzyjnej w celu zbicia pozomu cukru .Corka ma strasznei cienkie żyły i prawie niewidoczne i wprowdzenie jej werflona jest wielkim problemem ,.Ten wczesnijszy jej zdjeli ,bo miała wychodzic wiec wkuwały sie ponownie probowały juz kilkanascie razy i nic .corka zaplakna ,bo ile mozna kłuc.Przyszła lekarka i powiedziała ,ze zaraz przyjdzie pielegniarka z noworodków i bedzie wkuwac sie jej w stope.Corka zaczeła kryczec .Zapytałam lekarki czy nie moga jej zrobic korekty penem i oddac jej osobistej pompy to wtedy cukry nie beda tak sakac ,a ona ,ze ma tak napisane w jakiejs ksiazece i musi sie wkuc.Ja do niej ,ze wkuwaja sie juz od ponad godziny ,a po podaniu penem cuker ,by sie obnizył ,a tak pewnie jeszcze wzrósł ,ona swoje ,ze ma tak zaspiane i musi tak byc.Powiedzili moni ,ze jesli nie da wbic w stope to wezwa anastezjologa i zrobia jej dojscie centralne w szyje 8-| przyszła pielegniarka wkuwała sie i wkuwała Monia wyła ,a ja z nia .Pielegniarka stwierdziła ,ze nie da rady,a lekarka ,ze trzeba wezwac anastezjologa .Monia zaceła wyc ja powiedział do lekrki dosc nie wyrazam zgody ,a ona do mnie ,ze napisze jej to na kartce ja do niej dobrze .Powiedziałm ,by oddaął mi pena i pompe ona ,ze bez zgody ordynatora nie moze ,a go juz nie ma ja do niej to niech da mi numer to zadzwonie ona dobrze zaraz pielegniarka poda.wyjełam telefon i chciałm zdzwonic do męż a lekarka do mnie gdzie ja dzwonie kogo wzywam,zebym sie supokoiła.Oczywiscie na numer do ordynatrora musiałm poczekac ,bo lekrka polecaiał ,pielgniarka powiedział ,ze zaraz ,bo lekraka musiała zdzwonic pierwsza :-roll Przyszedł maz i zaczał dzwonic ,lekarka w tym czasie przygotował mi do podpisania oswiadczenie ,ze nie zgodziłam sie na załozenie dojscia centralnego i ,ze ponosze odpowiedzilnosc za to co teraz bedzie .Ja do niej ,ze moge ponisic odpowiedzilnosc jesli dostane pena i pompe corki i ja bede decydowac o podaniu leku nie ona. :-roll ,bo nie podpisze tego zostawiajac corke na noc pod jej opieka.Ona powiedziała ,ze o tym zdecyduje ordynator. Przygotowała nowe oswiadczenie tylko o dojsciu centralnym.Po rozmowie telefonicznej męza z ordynatorem oddała nam pene i pompe oczywiscie przez prawie 3 godziny cukier wzrosł do 400 ,ale w ciagu 1,5 godziny zbilismy do 140 ,a po 3 godzinach miałą juz 110 ,ale miała juz podłaczona swoja pompe osobista.Pokuli dziecko ponad 30 razy tyle miała nakłuc i siniaków.Rano lekarka przepraszała monia ,ale co z tego skoro ona juz tyle przezyła .Dodam ,ze to nie byała młoada siksa tylko pani koo 60 :-roll wiec klinika to bedzie ostnie miejsce gdzie sie udam.oni nawet nie umieja wkłucia wymienic :-roll Znaoma z synkiem z Koszlina jezdzi do przychodni ,az do Warszawy ,po pobycie na szczecinskim oddziale zdecydwoała ,ze nigdy juz tam jej noga nie postnie.

matimartyna wielkie dzieki jak w tym tygodniu nic nie załpatwie to wysle priv :-D

Ciagle mysle ile dac jej jednostek ,bo te 19 co wyliczyła lekarka bedzie za duzo.Corki koleznaka mniej wiecej w tym samym wieku brała 11 ,wiec moze zaczac od 9?
 
 
Iwcia5 
mama diabetyka



Słodki staż: 25.06.2003
Typ cukrzycy: Typ 1
Leczenie: Pompa
Insulina: NovoRapid
Glukometr: Contour Link
Pompa: Paradigm 722
Pomogła: 14 razy
Wiek: 55
Dołączyła: 17 Mar 2007
Posty: 4079
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 17-05-2007, 13:09   

Marcia mam pewną propozycję,myslę ze w Ligocie nikt Ci nie odmówi pomocy i porady przez telefon,podam Ci numer telefonu do szpitala w Ligocie 032 2071695 poproś panią Ewę Borowiak Zielińską,to jest super dobra pielęgniarka edukacyjna jest obeznana bardziej niż niejeden lekarz przedstaw jej sytuację którą mi opisałaś,jestem przekonana że Ci pomogą.
Niewiem umów się z nią żeby może przez komputer przez gg albo jeszcze inaczej udzieliła Ci porady co i ile masz dawać małej .Boże to okropne co piszesz nie znajduję słów,poprostu jestem zszokowana.To klinika w Ligocie to raj na ziemi dla dzieciaków.
podam Ci moje gg 10543857.I jeszcze jedno ja osobiście uważam że lekarz z takim stażem to może tylko zaszkodzić niż udzielić pomocy rutyna tych ludzi robi nieczułych i pewnych metod których się nauczyli 30 lat temu.Ja wybieram zawsze specjalistę bo o tych mówię, takich po 30 roku życia, to najpewniejsze osoby w stawianiu diagnozy.Ale takie jest moje zdanie i nie musi się z nim nikt zgadzać.Życzę Ci powodzenia i wytrwałości ,Moni życzę samych dobrych cukrów i oby już nigdy w życiu nie musiała mieć kontaktu z takimi konowałami.
_________________
... :) miłego dnia i dużo uśmiechu życzę.
 
 
 
piotrek_w 



Słodki staż: 1994
Typ cukrzycy: Typ 1
Leczenie: Peny
Insulina: Humalog
Insulina 2: Lantus
Glukometr: Accu-Chek Performa
Pomógł: 9 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Sty 2003
Posty: 1171
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 17-05-2007, 13:10   

Jezuuuuuuuuuuu, włos się na głowie jeży...............

I jeszcze strajkują o większą kasę, wiem że części się należy, ale taka idiotkę powinno się wywalić na zbity pysk, zawiesić prawo do wykonywania zawodu aż się douczy. Jak zmieni robotę na salową to i tak będzie dla niej wielkie wyróżnienie.

Ja w szpitalu przy wysokich cukrach narzekałem na nerki, niby ból nie był wielki, ale żaden z lekarzy nie wpadł na pomysł że to od cukru, chociaż leżałem ze świeżo rozpoznaną cukrzycą. Lekarze moim zdaniem niczym się nie różnią od mechaników samochodowych - jeden tylko na słuch prawidłowo zdiagnozuje i naprawi, a drugiemu, oczywiście głuchemu, nawet komputerowe badania niewiele powiedzą w tym samym przypadku. Konowały, konowały i jeszcze raz konowały. Tylko w przypadku 2 lub 3 takich samych diagnoz zaczynam mieć pewność że rzeczywiście na to choruję. Ale ile zdrowia to kosztuje, że o pieniądzach nie wspomnę.

Ale willę chce mieć każdy najlepiej jeszcze w trakcie studiów........

Tylko niewielkiej części się ona należy
_________________
T1 od 1994, zawsze mogło być gorzej ;-)
 
 
Iwcia5 
mama diabetyka



Słodki staż: 25.06.2003
Typ cukrzycy: Typ 1
Leczenie: Pompa
Insulina: NovoRapid
Glukometr: Contour Link
Pompa: Paradigm 722
Pomogła: 14 razy
Wiek: 55
Dołączyła: 17 Mar 2007
Posty: 4079
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 17-05-2007, 13:13   

I jeszcze jedno za żadne skarby nie zostawiłabym tej sprawy tak sobie ,może Ty nie pójdziesz już do tego ośrodka ,ale żeby uchronić inne dzieci od takiej opieki medycznej.
_________________
... :) miłego dnia i dużo uśmiechu życzę.
 
 
 
marcia


Autor tematu
Dołączył: 26 Sie 2003
Posty: 57
Wysłany: 17-05-2007, 14:50   

Iwona Lubos wielekie dzieki za numer telefonu ,napewno sie skontaktuje ,bo tu innej porady niz 19 j nie uzyskam :-roll .Moze wtedy powinnam pchnac sprawe dalej iśc do NFZ złozyc skarge na lekarke ,ale chciałm ,by monia jak najszybciej o tym zapomniała .Po tygodnu wyjscia ze szpitala wracajac ze szkoły wpadła do studzieni i wrociła do tego samego szpitala ,ale juz na ortopedie wyszła tego samego dnia z noga w szynie i juz wtedy glowy do tego nie miałam .

piotrek_w oj na temat lekarzy mozna by byało duzo powiedziec u moni lekarka cukrzycy nie rozpoznała przez pół roku dopiero skierowała ja na badania jak prawie w spiączke juz wpadła .a tak kierowała do niej pielgniarke oczywiscie prywatną ,by kroplowki podawała :-roll Trafic na dobrego lekarza to jest teraz cud.Jak dal mnie to oni nadaja sie najlepiej do wypisywania recept i jeszcze najlepiej jak Ty sam mu nazwe leku podasz :-roll a i to nie zawsze ,bo w pisaniu tez dobrzy nie sa juz nie raz zawrocili mnie z apteki nie wydawszy leku ,bo byało tak napisane ,ze w NFZ nikt za tą recepte ,by im nie zwrócił.

Do przychodni przez cały dień nie zdołałm sie dodzwonic chyba ede musiał pojechac ,bo tak nic sie nie dowiem :-roll
 
 
takijeden 


Wiek: 68
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 88
Skąd: Kłobuck
Wysłany: 17-05-2007, 16:38   

Boze, jakiego ja mam w takim razie farta - chodze do diabetologini, gdzie nigdy nie ma kolejki (góra 2 osoby, ma kontrakt z NFZ, spokojna, zyczliwa i fachowa...
 
 
anvia 


Dołączyła: 04 Kwi 2007
Posty: 8
Wysłany: 19-05-2007, 14:40   

marcia napisał/a:
Witajcie :-D (...)

słuchaj możesz nawiązać kontakt z przychodnia wieku rozwojowego z cukrzyca z Gorzowa wlkp polecam .oto adres ul.Jana Dekerta 1 66-470 Gorzów WLKP a tak po za tym to ja nigdy nie słucham innych lekarzy tylko swojego.w tamtym roku syn miał wstrząs mózgu i trafiliśmy do szpitala na urazówkę icukry szalaly oni kazali mi podać 9 jednostek noworapid ale ja na to nie pozwoliłam najpierw zadzwoniłam do swojego lekarza ona była w szoku powiedziała że kazdy ma inne zapotrzebowanie na insulinę i kazała mi podać 3 jednostki w szpitalu byli wścieki a ja zrobiłam swoje i było dobrze po 3 dniach wyszliśmy ze szpitala powiedziałam ze najlepszym lekarzem jest lekarz prowadzący a my rodzice to jak pielęgniarki i to my wiemy jakie nasze dziecko ma potrzeby a to numer do przychodni 957331488 dr.Styka lub dr.Jarząbkowska ja chodzę do tej pierwszej naprawdę polecam mogę zawsze zadzwonić jak ma jakieś pytanie POZDROWIENIA

[ Komentarz dodany przez: j.magiera: 19-05-2007, 15:41 ]
Proszę o cytowanie wybranych fragmentów wypowiedzi, a nie cały dłuuugi post.
Zmiany: wykasowanie długiego cytatu.
_________________
anvia
Ostatnio zmieniony przez Juras 19-05-2007, 15:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tuśka 


Słodki staż: 2004
Typ cukrzycy: Typ 1
Leczenie: Peny
Insulina: Humalog
Insulina 2: Lantus
Glukometr: Glucocard 01- mini plus
Wiek: 46
Dołączyła: 15 Gru 2004
Posty: 297
Skąd: Gliwice
Wysłany: 20-05-2007, 12:17   

marcia, aż się spociłam ze złości czytając przez co musisz przechodzić Ty i Twoja córka. Ja również jestem mamą 13-letniej dziewczynki (choruje na cukrzycę od 3 lat), ale nigdy nawet mi przez myśl nie przeszło, że tak może wyglądać "leczenie" cukrzycy w cywilizowanym kraju. Mamy to szczęście, że w naszym mieście jest jedna z najlepszych przychodni diabetologicznych dla dzieci i młodzieży w kraju. Mogę liczyć na pomoc lekarki o każdej porze dnia i nocy. W zeszłym roku córka miała zmienianą insulinę, przechodziłyśmy z Humulin N na Lantusa. Nie wiem, ile waży Twoja córeczka, ale wydaje mi się, że 19j Lantusa będzie za dużo. Moja Marta bierze 10j i to w zupełności wystarczy ( jest szczupła, waży 42 kg). Do tego, jako krótkodziałającą insulinę bierze Humulin R do śniadania i kolacji. Tak się szczęśliwie składa, że obiad zjada bez insuliny, ale jeśli (bardzo sporadycznie) pojawiają się przed obiadem wysokie cukry, to robimy korektę Humalogiem.
Nie polubiłyśmy pena do Lantusa, wobec czego używamy Huma pena, czyli tego samego, co do Humuliny lub Humalogu. Nie mam żadnych problemów ze zdobyciem penów, więc jeśli nadal będziesz miała kłopoty, to chętnie służę pomocą.
Pozdrawiam serdecznie.
 
 
 
Mama Liwii 


Dołączyła: 20 Wrz 2006
Posty: 32
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 21-05-2007, 09:05   

Boże kochany, człowiek wprost nie może uwierzyć, że coś takiego się zdarza w cywilizowanym kraju. My mamy Poradnię Diabetologiczną w Poznaniu na ul. Szpitalnej. Liwia ma 12 lat i choruje od września 2005 r. na poczatku była na Gensulinach z przyczyn finansowych a na początku roku przeszłyśmy na Lantus, Actrapid i Novorapid, bo nie można było uregulować cuktórw w nocy. Teraz jest znaczna poprawa i obie jesteśmy bardzo zadowolone. Liwia waży ok. 35 kg i dostaje Lantusa 10 j, Actrapid do śniadania 8 j, do obiadu i kolacji Novorapid odpowiednio 2,5 j i 3,5 j. Lekarką prowadzącą jest dr. Skowrońska, kobieta mniej wiecej trzydziestoparoletnia i jest sympatyczna, ciepla, i kontaktowa no i nad wyraz kompetentna. Przede wszystkim jest dostępna przez 24 godziny i zawsze można do niej zadzwonić i poradzić się w konkretnej sprawie. Jak dotąd wszelkie zmiany jakie wprowadziłysmy za jej radą okazały się strzałem w dziesiątkę. Wizyta trwa ok. pół godziny i Liwia naoprawde jest porzadnie zbadana a zeszyt wyników przestudiowany i przedystkuotwany.
Liwia była na Oddziale diabetologicznym już trzy razy i zawsze jechała tam praktycznie z pieśnią na ustach. Bardzo lubi tam przebywać i czasem jak jest mocniej przeziębiona albo ma jakieś problemy z brzuchem (a choruje takze na celiakię) to w zasadzie chciałaby się od razu pakować i jechać do Poznania. Rozmawiałam odziale z większością lekarzy i nikt mnie nigdy nie potraktował lekceważąco czy nieuprzejmie. Więc na razie jesteśmy bardzo zadowoleni. A peny wydawała nam pielęgniarka edukacyjna.
_________________
Mama cukierka i celiaczka w jednym
 
 
marcia


Autor tematu
Dołączył: 26 Sie 2003
Posty: 57
Wysłany: 31-05-2007, 15:57   

Witajcie :-D

dziekuje za wszelkie rady i chec pomocy.Peny udało nam sie dostac ,ale nie mielismy recepty i dokładnie zaleconej dawki wiec trzeba było sie umowic na wizyte i czekac.Dzis maz był w przychodni i co zastał oczywiscie strajk ludzie wkurzenie ,bo niektorzy jechali ponad 150km :-roll maz poczekał ,lekarka z laską go przyjeła przepisała 2 fiolki lantusa i kazała zostac narazie przez miesiac na noworapidzie ,bo zmiana tylu insulim naraz moze zaszkodzic.Zaleciła 16 jednostek i zwiekszenie do 18,musiał sie nasłuchac ,ze tak bedzie gorzej ,ze zle itp. .Oczywiscie ,ze bedzie to za duzo podam 9 Monia wazy 45 kilo na ww ma podawac 1 jednostke noworapidu przed kazdym posiłkiem ,a w przyszłym miesiącu zmiana na humalog.Planuje zacząć od soboty wieczór .Mam nadzieje ,ze sie uda ,ze Moni będzie tak lepiej nie chce nosić pompy przeciez nie moge jej do tego zmusić ,ostatnio żle znosi wkłucia zmieniamy co drugi dzien .Hemoglobine miała teraz straszną 11 pierwszy raz odkąd choruje była tak wysoka.Jak była malutka i ja wszystko kontrolowałm podawnie wylicznie miała zawsze 6-7 .Pozniej tez nie było żle ,bo troszke ponad 7 ,ale teraz od roku makabra .Mam nadzeje ,ze jak dopasuje sobie leczenie uwolnie ją od pompy bedzie lepiej .Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz bardzo dziekuje.
 
 
NINA 
NINA


Słodki staż: 15
Typ cukrzycy: Typ 1
Leczenie: Peny
Wiek: 78
Dołączyła: 10 Lut 2009
Posty: 22
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-02-2009, 19:44   

Mama Liwii napisał/a:
Lekarką prowadzącą jest dr. Skowrońska, kobieta mniej wiecej trzydziestoparoletnia i jest sympatyczna, ciepla, i kontaktowa no i nad wyraz kompetentna. Przede wszystkim jest dostępna przez 24 godziny i zawsze można do niej zadzwonić i poradzić się w konkretnej sprawie. Jak dotąd wszelkie zmiany jakie wprowadziłysmy za jej radą okazały się strzałem w dziesiątkę. Wizyta trwa ok. pół godziny i Liwia naoprawde jest porzadnie zbadana a zeszyt wyników przestudiowany i przedystkuotwany.

Czy na Szpitalnej leczą tylko dzieci ? Czy może dr Skowrońska ( lub inny diabetolog ) leczy też dorosłych ?
Może być nawet prywatnie - będę wdzięczna za kazdą informację :-]

[ Komentarz dodany przez: mk: 23-02-2009, 20:49 ]
Poprawiono cytowanie.
_________________
N.
Ostatnio zmieniony przez mk 23-02-2009, 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Dodaj do: Wypowiedź dla Wykop  Wypowiedź dla Facebook  Wypowiedź dla Wyczaj.to  Wypowiedź dla Gwar  Wypowiedź dla Delicious  Wypowiedź dla Digg  Wypowiedź dla Furl  Wypowiedź dla Google  Wypowiedź dla Magnolia  Wypowiedź dla Reddit  Wypowiedź dla Simpy  Wypowiedź dla Slashdot  Wypowiedź dla Technorati  Wypowiedź dla YahooMyWeb
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group