To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
forum.mojacukrzyca.org
Forum portalu mojacukrzyca.org

Insuliny i inne leki - Interakcje leków cukrzycowych z innymi przyjmowanymi lekami.

osiris - 15-03-2014, 10:09
Temat postu: Interakcje leków cukrzycowych z innymi przyjmowanymi lekami.
Nie wiem czy ten temat zaistniał na tym forum, jeśli tak to przepraszam, że się powtarzam.
Przez przypadek wszedłem na użyteczna stronę badającą interakcję leków między sobą jak i z pożywieniem czy też alkoholem.
Włosy mi stanęły dęba kiedy przeczytałem iż moje leki nadciśnieniowe wchodzą w ostrą interakcję z metformaxem jak i innymi lekami cukrzycowymi.

Oto komunikat:

Pomiędzy lekami Metformax i Diuresin SR zachodzi znacząca interakcja. Dalsze jednoczesne przyjmowanie obu leków może wpływać niekorzystnie na prowadzoną terapię i mogą stanowić zagrożenie dla Twojego zdrowia i życia.

Koniecznie skonsultuj się ze swoim lekarzem prowadzącym lub farmaceutą.



Pomiędzy lekami Metformax i Bisocard 2,5 mg zachodzi znacząca interakcja. Dalsze jednoczesne przyjmowanie obu leków może wpływać niekorzystnie na prowadzoną terapię i mogą stanowić zagrożenie dla Twojego zdrowia i życia.

Koniecznie skonsultuj się ze swoim lekarzem prowadzącym lub farmaceutą.



Co WY na to?

wigi - 15-03-2014, 11:10

Że musisz skonsultować się koniecznie z lekarzem!

Interakcje między lekami trzeba sprawdzać np. na stronach Ministerstwa Zdrowia
http://bil.aptek.pl/servlet/interakcje/int_start

osiris - 15-03-2014, 13:17

Ja nie muszę sprawdzać interakcji, bo już sprawdziłem i to co na niebiesko jest komunikatem po tym sprawdzeniu.
Jest problem i myślałem, iż cukrzycy są tego świadomi i wyrażą swoja opinie na ten temat. Tego oczekiwałem i oczekuję.
Na pewno skonsultuję ten temat z lekarzem rodzinnym ale myślałem że na 2 miliony cukrzyków znajdzie się choć jedna osoba która na tym forum zetknęła się z tym problemem.
Wychodzi na to, że jestem ewenementem. :-D

kaszana - 15-03-2014, 14:54

Mi się wydaje, że raczej mało kto się zastanawia nad tym czy między lekami, które przyjmuje, zachodzą jakieś interakcje. O najważniejszych skutkach połączeń leków zwykle informuje lekarz (o ile wie o wszystkich przyjmowanych lekach).
Tak miałam z dexamethasonem - dermatolog poinformowała mnie, że mogę zaobserwować wyższe cukry. I tak było, po prostu osłabiał on działanie insuliny.

I w zasadzie to nie wiem, o czym tu rozmawiać. :)

osiris - 15-03-2014, 15:50

Cytat:
O najważniejszych skutkach połączeń leków zwykle informuje lekarz


Niestety w praktyce tak nie jest.
lekarze różnej maści przypisywali mi różne leki i nikt z nich nie pytał sie co biorę lub wiedząc co biorę nie zająknął się o zaistniałym problemie.

Martuszka - 15-03-2014, 16:06

Biorę Glucophage 500 i Euthyrox 100 i Amaryl 4 i z ciekawości sprawdziłam interakcję tych leków, ale nie bardzo rozumiem co to znaczy: "Osłabienie działania hipoglikemicznego" i "Nasilenie działania hipoglikemizującego" Co to znaczy?
Dianka - 15-03-2014, 16:37

Martuszka napisał/a:
Biorę Glucophage 500 i Euthyrox 100 i Amaryl 4 i z ciekawości sprawdziłam interakcję tych leków, ale nie bardzo rozumiem co to znaczy: "Osłabienie działania hipoglikemicznego" i "Nasilenie działania hipoglikemizującego" Co to znaczy?

Działanie hipoglikemiczne to takie, które powoduje spadek cukru. Czyli "Osłabienie działania hipoglikemicznego" znaczy, że lek obniża cukier słabiej niż powinien, a "Nasilenie działania hipoglikemizującego", że lek obniża cukier bardziej niż powinien.

kaszana - 15-03-2014, 16:38

Hmm. Ja to rozumiem tak:
Osłabienie d.h. - możliwie, że lek słabiej będzie obniżał cukier niż w "normalnych warunkach".
Nasilenie d.h. - może bardziej niż w "normalnych warunkach" obniżać cukier.
Mam nadzieję, że to nie do jednego leku. :D

osiris - 16-03-2014, 09:20

Moja konkluzja jest taka, że mamy tutaj do czynienia (konkretnie w moim przypadku) z destrukcyjnym konfliktem leków na nadciśnienie i przeciwcukrzycowych.
Sprawdźcie jak to jest u Was.
W tygodniu wybiorę się do rodzinnej lekarki i spytam co z tym.
Możliwe, że powie iż nie ma innego wyjścia bo ani odstawić jednych czy drugich leków raczej nie można, ale czy na pewno jest aż tak źle i nie ma innego rozwiązania?

matimartyna - 16-03-2014, 10:03

Osiris we wtorek będę u diabetologa i też zapytam o to.
wigi - 16-03-2014, 10:54

osiris napisał/a:
Możliwe, że powie iż nie ma innego wyjścia bo ani odstawić jednych czy drugich leków raczej nie można, ale czy na pewno jest aż tak źle i nie ma innego rozwiązania?

Leki na nadciśnienie są różne i nie ze wszystkimi Metformax wchodzi w interakcje. Więc lekarz powinien leki zmienić.

osiris - 16-03-2014, 15:20

matimartyna napisał/a:
Osiris we wtorek będę u diabetologa i też zapytam o to.


No to jestem ciekaw co powie Wam Wasz lekarz a co mój i skonfrontujemy później te wypowiedzi.
Może być ciekawie, ale generalnie chodzi o nasze zdrowie i bezpieczeństwo.

matimartyna - 18-03-2014, 21:52

osiris napisał/a:
No to jestem ciekaw co powie Wam Wasz lekarz

Moja diabetolog bagatelizuje ten problem i uważa, że nic mi nie będzie, zresztą ja nie widzę problemu u siebie z łączeniem bisoratio i metformaxu.
Przy kolejnych wizytach lekarskich zapytam innych specjalistów o ten problem.

osiris - 18-03-2014, 22:22

Cytat:
Moja diabetolog bagatelizuje ten problem i uważa, że nic mi nie będzie

Podejrzewam, że mój lekarz zareaguje podobnie tylko pytanie czy będzie to szczera ocena sytuacji czy wymuszona jakimiś nieokreślonymi uwarunkowaniami.

sokulska - 20-03-2014, 11:22

a czy słyszeliście że metformine powinno odstawić się przed zabiegami ze znieczuleniem,a ponownie zacząć brac po sprawdzeniu funkcji nerek-bo może powodować w polaczeniu z narkoza niewydolność nerek?tak wyczytałam w ulotce,a jak bylam 3 tyg temu w szpitalu na operacji to żaden lekarz nie zwrocil na to uwagi,wogole nie interesowali się na chirurgii poziomami moich cukrow,bylam w lekkim szoku
osiris - 21-03-2014, 12:32

Cytat:
a czy słyszeliście....


I w tym problem, że mamy tu czeski film.
Lekarz jakby laskę robi, że w ogóle zainteresuje się ewentualną interakcją zapisywanego leku.
Gdybym - przykładowo - nie przeczytał onegdaj ulotki o leku na wspomożenie krążenia krwi to dostał bym krwotoku przy ekstrakcji zęba.
Praktycznie pacjent jest zdany w tych sprawach sam na siebie i sam musi pilnować wszystkich ubocznych skutków przyjmowania danego leku lub jego interakcji z innymi.
Lekarzy w ogóle to nie obchodzi, bo od dziesiątków lat przypisują mi nowe leki na różne schorzenia i nie było nigdy, żadnego pytania co do innych przyjmowanych leków. NIGDY!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group